Hemlängtan

Det kommer komma dagar då du känner dig fruktansvärt ensam. Att även fast du har familj och massa vänner här som du vet älskar dig kommer det ändå inte vara likadant. Det kommer kännas som hjärtat bara blöder.
I förrigår kväll var det första gången någonsin jag har haft riktig hemlängtan. När man bara kryper ihop i fosterställning i sängen och inte vet vart man ska ta vägen. Då man känner sig så förvirrad. Att kompisarna hemma inte förstår vad du går igenom här och kompisarna här inte riktigt förstår hur de ska få dig att må bättre i vissa situationer. Att känna att man inte riktigt har någonstans att vända sig. Att vara ensam, splittad och förvirrad i ett främmande land.

Idag mår jag bättre. Efter att de varit kallt här i ca 2 veckor börjar de äntligen bli varmare igen! Nu är det tjocktröja och jeansväder och jag klagar inte direkt hehe, lämnade inte precis Sverige för mer kyla! I helgen ska vi nog iväg och julshoppa lite i Fresco, min familj ska anordna ett christmasparty för familjer och vänner och jag och tjejerna ska nog försöka klämma in lite roliga kvällsaktiviteter också! ;) Men nu är det sängdags, ville bara skriva av mig lite, godnatt!  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0